nuff

Followers

Saturday, October 16, 2010

ZAMAN IT,JODOH DAN ORANG TUA

Saya selalu tgk drama2 melayu serta indonesian antaranya jodoh yg ditetapkan oleyh keluarga.Masih relevan lg ke untuk zaman ini.Pada saya ia mcm sedikit ketinggalan..Kalau zaman Atuk,Opah,Onyang boleyh la.Tapi zaman sekarang??

Mlm td sewaktu acara BBq ..Pakcik saya dgn tiba tiba sahaja bersuara
"kalau kamu tak ade org lg, ayah anjang nak jodohkn kamu dgn anak Pak we tu"

saya???tercengang dan senyum dan terus berlalu dgn muka yg macam kambengggg.

Ekceli anak pak we yg saya xberapa kenal  tu adalah dua kupu saya.kira ada pertalian saudara juga.Dan barubaru ni Pak we telah mewakilkan pakcik saya utuk mncarikan anaknye jodoh..

dan yg baru saya tahu.anaknye itu duda anak satu.yg kachak tp sayang dh jd duda sebb xwife dia yg ya ampun...garang dan over hocay..kepala laki sendiri di tunjal2 kan..sepak terajang laki sndiri.
Yang si suami hanya diam..isteri yg kurang ajar ni pon keluarga yg cr.

Si suami ini fizikalnye yg pendiam dan hanya menurut kata org tua
semua ada.rumah , kereta, pekerjaan...bekerja di JKR tp wallahualam JKR mana..

Saya pon mula berckp2 dgn kazen saya..
Tp kazen saya tiba2 bersuara..kalau ko dijodohkan dgn dia,kira sama je ko dgn bini dia..wtf..haha
sebbnya adelah..laki tu dh ade anak..silap2 anak tiri (konon kalau sy berkahwin dgn dia )saya tunjual2kn kepala dia..see???mcm saya kejam pulak..tp mmg betol pon..kalau saya xsuka setengah budak2 yg comot atau ape2..saya dgn selamba je tunjal2 kepala diorg..hahahhaaha

Jd..sya rasa kalau saya xde calon.saya lah orgnye yg akan dijodohkan itu..dan dgr2 pakcik saya telahpon mndapat calon untuk si lelaki itu yg berumur 19!!!..hurm...saya xkenal perempuan itu..dh mmg jodoh ko dik..terima la..cuci kaki kot,.tp..jgn pulak ko tunjal kepala suamimu itu..huhuhuhuh

Dan dgn tiba2 saya rasa mcm saya winda dalam BBc...watdahell tbtba2 ko tersenyum sorg2 AIN!!!!!!!!!



mode::bencibilangcinta

No comments:

There was an error in this gadget