nuff

Followers

Sunday, March 13, 2011

BALIK KAMPUNG l PERAK l KENDURI KAWEN l TRAGEDI

Semalam,aku dgn mak follow pakcik makcik aku balik kg.Niat dihati nk pergi 2 kete,tapi pakcik aku kata pergi 1 kete sahaja.Jadi aku tumpang kete waja diorg.Waja memang luas,tapi mcm sardin dh sebab termasuk 3 org anak buah aku yang kecik2..Sit belakang je 3 dewasa plus 3 kanak kanak..haishhhhhh
Sepanjang perjalanan pulang ke kampung Sungkai , Perak,aku rasa dh berapa kali terjaga dr tido..haish..terasa mcm jauh pulak..

Muka aku yang mcm x siap..xkuasa nak melawa lol!!


atok..xtahu nama!hahaha..mybe kawn arwah opah kot.

Bila masuk kg, nk menuju ke rumah org kawen..setiap umah berhenti..maklumlah..org kolumpo balik bila ade kenduri kendara atau kematian je..jejak kasih sekejap di situ

gambar belatarbelakangkan pokok getah
Teringat wktu kecil dulu saya salu kene duk kg teman arwah opah bila mak ayah bekerja..main2 dalam hutan dgn kwn2 kat kg..Bila dh besar nk msuk hutan mmg TAk la..
 Kedai ni masih wujud lagi..Waktu kat kg aku salu pergi habiskan duet beli jajan..malas nak tggu lama kt umah org kawen,aku dan anak2 buah duk lepak sini..

atuk kopiah putih : kamu anak sape ,dari mana?
aku: saya anak ramnah,cucu saodah dgn musa.
atok kopiah putih : laa.....dh besar kamu!! dulu2 kamu dengan rambut panjang ,putih melepak salu dtg kedai atuk bila kamu dtg kg..Dh besar ni nape kulit kamu dh x putih..
aku:**menyengih**
Haishh..bila dh lama xbalik kg akibat lupa diri konon orang kolumpo salu bizi,bila salam je mesti ckp
"dah besar dh cucu si saodah ni"
"lahaiii..dulu putih lepak,skrg kenape gelap"
"nape lama bebenor idak balik kg"
"keroje mana"
**bosan**


Lepas g rumah org kawen,Udah nye pulak mak n makcik aku nak ke bandar Bidor..Maka pergilah ke pasar Bidor dan tepi2 jalan..nak beli ape yg patut buat balik kolumpo..Hehhh...macmla kt kolumpo xde sumer benda ni..xpaham aku..

-dah kata masuk pasar basah kan?memang tak la nak pakai heels..aku rembat selipar jepun kakak sepupu aku
-tgk petai tu..kat kl berlambak kott...diborong nye kat perak juga..haishh



Selepas beli ape yang patut..kami bergerak ke rumah saudara yang lain untuk mandi dan sebagainya sebelom bergerak ke kg Jeram Mengkuang untuk selesaikan urusan keluarga.

1 comment:

puteri rimba said...

cam mengulit kenangan la plak

There was an error in this gadget