nuff

Followers

Monday, May 2, 2011

PERTAMA KALI BUAT PUDING ROTI..YUMMY

Dah lama aku jalan2 atau dlm erti kata yg lain Blogwalking kt blog mom Hanis Zalikha .selalu jugak tgk ape yg dia masak..Perot berkeroncong babe bila tgkk..Sudahnye hr ni aku pergi beli bahan2 buat puding roti..
Hasilnye!!!!..walaupon x secantik atau sepadat yg Aunty nani buat..

alhamdulillah...menyelerakan...

Bahan-bahan :-


**sukatan aku guna 1 cawan je,..untuk gula setengah cawan.Terpulang kpd selera masing2**


Roti (aku guna gardenia)
Susu full cream (aku guna ideal)
whipping cream 
gula  1/2cawan
telur 2biji
esen vanila 1tsb
butter 4 tsb
serbuk kayu manis.1tsb






Cara-caranya:


Sapu butter pada mangkuk. Susun roti di atas. Tuang bancuhan, susu, krim, gula esen vanila, telur yang telah dipukul tadi. Biarkan roti kembang selama sejam. Selepas kembang taburkan kismis dan serbuk kayu manis r. Bakar di oven yang telah dipanaskan selama 10 minit .Bakar selama 30 minit atau sehingga masak..**agak2 la**


bancuhan dibiarkan kembang



SOS KRIM.......


Panaskan satu liter susu full cream. Gula mengikut manis. Apabila mendidih masukkan bancuhan tepung jangung . Bubuh 1 sudu esen vanila. Kacau sehingga halus dan] sebati. Angkat. Sejukkan.

**buah strawberry sebagai hiasan**

No comments: