nuff

Followers

Wednesday, July 6, 2011

KENYATAAN DR PIHAK KFC DIATAS KLIP VIDEO YANG MENJATUHKAN REPUTASI KFC.


Pada bulan Oktober tahun lalu, KFC Malaysia telah dihubungi oleh seorang individu yang telah mengemukakan satu salinan klip video yang menayangkan seseorang telah merosakkan hidangan ketika proses penyediaan makanan tersebut. Kami berpendapat bahawa perbuatan menerbitkan klip video itu sebagai berniat jahat dan merupakan serangan terang-terangan terhadap organisasi kami. Kami telah mengambil tindakan segera dan melaporkan kejadian tersebut kepada pihak polis.

Pada 25 Jun baru-baru ini, kami telah mendapati klip video tersebut telah dimuat turun di halaman YouTube.

Pihak kami ingin menegaskan kepada para pelanggan dan orang ramai bahawa kejadian ini merupakan kes terpencil dan tidak pernah berlaku sebelum ini. Sejak Oktober 2010, pihak kami telah mengambil langkah-langkah perlu untuk mengelakkan kejadian-kejadian seperti itu berlaku lagi termasuklah dengan memasang televisyen litar tertutup (CCTV) di bahagian dapur restoran-restoran KFC.

KFC akan sentiasa mengekalkan standard kebersihan dan kualiti yang tertinggi dalam semua aspek bisnes kami. Sama ada di Malaysia ataupun di seluruh dunia, anggota-anggota pekerja kami amat berdedikasi untuk terus menyediakan perkhidmatan terbaik, berkualiti dan makanan yang selamat. Kami memandang serius di atas kejadian yang telah berlaku ini. Pihak kami akan sentiasa mengemaskini semula proses-proses pengambilan dan latihan untuk meningkatkan lagi penyampaian perkhidmatan kepada semua pelanggan kami. Pasukan kami yang terdiri daripada 9,700 orang chef dan anggota pekerja lain di seluruh Malaysia akan terus memberikan perkhidmatan yang terbaik dan berkualiti seperti yang telah diketahui selama ini.

Bagi pihak KFC Malaysia, pihak kami ingin mengucapkan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan di atas sokongan anda semua.

Pengarah Urusan
KFC Holdings (Malaysia) Bhd






Ni pesanan dr director KFC Malaysia En Mohammad Alwi berkaitan dengan isu tersebut.


p/s: dh lama bekerja kt HQ KFC baru aku kenal muka director aku..selalu hntar document untuk dia sign tp hntr kt secretary je..hahhaa

Kepada org yg berhati busuk tu.ko xpikir ke duit gaji ko tu sape yg bg??suka2 nk buat khianat mcm ni..cissss

SUMBER FB KFC MALAYSIA

3 comments:

delarocha said...

harap harap tindakan tegas diambil kepada pelaku.

AIN MUSTAZA said...

yup..pihk kfc sedg mnjalankan siasatan..

ayleencutegirl said...

macam 2 hal lah sekarang ni. tapi I tau kes2 macam ni terpencil sangat. tapi x boleh ambik mudah jugak.

There was an error in this gadget