nuff

Followers

Friday, December 9, 2011

TREND DRAMA DAN FILEM DIADAPTASI DARI NOVEL

Skg ni ak tgh menonton drama baru kt TV3 "DINGIN LAVENDA" *haruslah kaler ungu,ke lavenda kaler merah?

Rupanya citer ni diadaptasi dr novel "SEPERTI YANG LAIN" - novel karya Min Yasmin
Agaknye dh memang trend erk sekarang ni drama/filem mmg amik dr novel?

Tu baru drama,yang filem OMBAK RINDU - Novel Karya Fauziah Ashari 
Ak dh tgk dh muvie Ombak Rindu ni, Tp nape aku banyak gelak dr nangis?? ke sebab ak xde perasaan langsung? rsa mcm nk pergi mintak balik rm14.00 aku tau! *tampar muka

Bila ramai penerbit/pengarah adaptasi drama/filem mereka dr novel which is dimana aku nak membazir duit/tenaga/muka xmalu adalah tinggi.Ini kerana tahap ekcited ak nk cr balik novel2 lama amat tinggi..konon2 nak menjiwai balik la.. *angkat2 kening 

Tapi ko jgn xpect filem/drama tu feelling dia sama mcm baca novel tau.nnti korang mesti rasa nak bakar tv/pawagam tuh.percayalah! sbb ak mula2 mmg nk buat mcm tu.


p/s: korg ade xsambungan novel ombak rindu?kasik pinjam weyh! ak banje korg eskem mesia perisa milo..


2 comments:

!! YaNa YassiN !! said...

dan jugak buat org yg tak suka baca novel, rasa nak baca bila tgk drama,..

AIN MUSTAZA said...

haaha.memang kan???

There was an error in this gadget