nuff

Followers

Wednesday, July 25, 2012

RANGGA DAN CINTA DALAM ADA APA DENGAN CINTA



Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi-sepi dan sendiri
Aku benci

Aku ingin bingar,
Aku mau di pasar Bosan
Aku dengan penat,Dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga jika Ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya biar ramai, biar mengaduh sampai gaduh,
Ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang di tembok keraton putih,
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya, biar terdera

Atau aku harus lari ke hutan belok ke pantai?

bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga jika kusendiri


Ingat lagi Puisi ni??

AdaApaDenganCinta!!!


Tanggal 08 Februari 2012 ,genaplah ADA APA DENGAN CINTA atau singkatannya AADC 10 tahun !!
Aku ingat lagi mula2 ak tgk citer ni waktu kt rumah kwn aku.
punyalahak berfikir citer indon ape ni?
Tapi ternyata cerita ni memang best! 

Aku juga terasa muda 10 tahun bila tgk *melampau!lempang dr sendiri!

Aku sendiri teruja bila part dance lagu melly dimana malumu . 


Biarpun reunion AADC 10 tahun dah 5 bulan berlalu,smlm aku saje ngetest tweet Titi kamal, salah satu pelakon AADC ..





aku teringat dialog cinta pda rangga..Antaranya:

‎"dan sekarang kalau lu merasa ga punya temen, itu salah gw, salah temen-temen gw?
"Asal lu tau ya, lu tu bener2 saki jiwa"- Cinta AADC



p/s: aku dh kemaruk cerita2 sinetron/filem indonesia..semuanya gara2 Baim Wong!! asal puasa je,aku teringat citer Solehah,Terus teringat Baim Wong,Terus Teringat BenciBilangCinta,Terus tgk balik cerita tu..terus..dan..terusss.. *melampau! 



2 comments:

Cik Fie said...

Dah lama x tgk AADC . 10 Tahun dulu , Umo Fie 5 Thn . hihihi .Best Sngat Citer tu :)

nadia said...

time ni nadia form 1. beria babe nadia hafal joget2 dorang ni dekat asrama. lagu2 dia memang menusuk kalbu kan?

There was an error in this gadget